دو سال بعد

هی‌هو... همه چیز عوض شده اما چیزی تغییر نکرده است. دوستی می‌گفت زمانی بود که از همه کوچک‌تر بودم اما الان از همه بزرگ‌ترم! من و عاصی و خانه. دوستانی جدید که می‌آیند و می‌روند. سابقون‌شان ته‌نشین می‌شوند و در سلک اولئک المقربون، اغلب اما نه. خبری از کسی نیست در این هیچستان. اصلن خبری نیست. گاهی تماسی از دوستی که خبر بچه‌دار شدنش را در قفای احوال‌پرسی به عرض می‌رساند. آیا قدیم‌ترها آش دهان‌سوزی بوده که پس‌مانده‌ی نوستالژی‌اش ارزش یادآوری داشته باشد؟ گاهی فکر می‌کنم که عمر بر باد داده‌ایم، با تورم‌های سالانه‌ی 30 درصدی، با حسرتِ بار سفر را بی‌دغدغه بستن، اصلن با زندگی کردن در این هیچستان. تازه من پوست‌کلفت هستم و به‌قول عاصی درون‌گرا که اغلب کک‌ام نمی‌گزد. اینترنتی باشد و فیلترشکنی، کتابی، موزیکی و فوتبالی، مرا بس. وبلاگ هم نبود، نبود. چنان‌که در این دو سال نبود. لارس، امین و نرغال هم که نیستند. جای وبلاگ‌بازی را پوکر گرفته در فیس‌بوک. جای مارلبورو مدیوم را کنت قرمز. جای میدل‌باس نارنجی تهران شمال را اسکانیای سرخ تهران - قزوین. جای سلسبیل را طرشت. جای پیک‌های عرق کشمش را لیوان‌های آبجو. جای اُستر را راسِل و جای عمر سپری‌شده را، نمی‌دانم. 

نظرات 5 + ارسال نظر
NB 9 خرداد 1392 ساعت 20:41

chand vaghti bud ke injaro save karde budam sare forsat bekhunam
hichvaght vaght nashod
khoshhalam ke beruz shod. daram mikhunamesh
bad vaghan jaye hamchin weblog nevisayi khalye


sabz bashid va paydar

saeed 3 شهریور 1392 ساعت 02:33 http://kohneketab.blogfa.com/

سلام به شما و خوانندگان
یک پیکان نوستالژیک دارم که داخلش و چعبه اش پر است از کتاب.کتابهای خاص ، کمیاب و نایاب(کهنه و نو) .همه کتابهای برگزیده و باارزش..حتی عامع پسنداش هم مورد تایید عده ای کتابخون حرفه ای هستند چه برسه به کتابهای خواندنی و عمیقش.
بصورت سیار می چرخیم و هر جا ، جا دیدیم و چشم ماموران سد معبر را دور ، کتابها را روی کاپوت جلو و جعبه عقب و دور تا دور سقف و باربند می چینیم.دل نازکی هم داریم که به تقاضاهای تخفیف نه نمی توانیم بگوییم.البته در حد معقولش.
به رفتارهای اجتماعی مردم هم علاقه مندیم.برای همین برخوردهایشان با مقوله کتاب را به زبانی نزدیک به طنز ، در همین وبلاگ وهمچنین در پیجی در فیس بوک می نویسیم.(صفحه ای به نام کتابفروشی سیار سعید)
سفارش کتاب می پذیریم..
لیست کتابها را تا جایی که ممکن بوده در یکی دوتا از پستها نوشته ام.ولی نه همه ی آنها را ،ولی با مطالعه همینها دستتان می آید که چه مدل کتابهایی را عرضه می کنم.تقریبا همه ی کتابهایی که دستفروش ها و نایاب فروشی های انقلاب دارند را دارم.
بعضی از دوستان که این پیام را در کامنت دونیشان دیدند گفتند با وجودیکه عادت ندارند کامنتهای تبلیغی را تایید کنند اما این یکی فرق می کند و ارزشش را دارد.شما نیز چنین کنید خیرشو ببینید.لینک هم بدهید ، هم دسترسی بعدی برای خودتان آسان می شود و نمی خواد به ذهن هزار سوداییتان فشار بیاورید که اسمش چی بود اونیکه کتاب سیار می فروخت و ... قول میدم به یادتون هم نیاد.بعلاوه لینک کنید ما هم دل رحم ، شاید که نه ، حکما برای جبران این لطفتان در پارت اول خرید تخفیفی می دهیم که راضی برگردید و هی ما را لینک کنید و هی برای ما تبلیغ کنید.باور کنید ما همچی آدم خوبی هستیم .
مشاوره تخصصی هم می دهیم.خودمان کتابخوان تیری هستیم.
کتابخانه شخصی شما را هم به قیمتی که نه سیخ بسوزد و نه کباب می خریم.
در تهران کتابها را یا به پیک می دهیم یا خودمان می آوریم خدمتتان(اگر از سه جلد بیشتر بخواهید) یا خودتان می آیید می برید یا هر مدل دیگه ای که بخواهید.شهرستانها هم با پست یا اتوبوس یا تی پاکس (البته با پرداخت هزینه)
اگر کتاب هم نمی خرید قول می دهم مطالب وبلاگ برایتان جدابیت خواهد داشت.

سعید مسعود 11 شهریور 1392 ساعت 11:12 http://www.kohneketab.blogfa.com

سلام.ممنون از پیغامت.کتابا چندهزار جلدن ما از سمت چپ! شروع به لیست کردنشون کردیم که خسته شدیم.حق با شماست.یه جورایی چون اکثرا مجبور میشم خودم کتابهار ا برسونم ذست مشتری.حق نصف و نیمه پیک هم حساب شده تو بعضیاش.کتاب شما را هم پیدا کردم به چشم

s.m 16 شهریور 1392 ساعت 01:42 http://gulblog.blogsky.com

سلام
معرفی وبلاگ "گلبلاگ ": قصدمان اینست که گلِ پست های وبلاگ ها را بازنشر دهیم. به نوعی همان top posts. معیارهایی هم داریم علاوه بر سلیقه خودمان که کم هم بهش افتخار نمی کنیم به پشتوانه کلی خواندن در همه ی این سالها.
هم به فرم توجه داریم و هم به محتوا و حداقلی از هر دو اینها لازم است برای درج مطلب وبلاگتان و البته یکیش باید خیلی خوب باشد و از کف استاندارد کلی فاصله به سمت بالا داشته باشد.فراجناحی هم عمل می کنیم و فیلترینگی به جز عرف و شرع نداریم.پیش خواهد آمد که با محتوای مطلبی مخالفت شدید هم داشته باشیم ولی به خاطر فرم عالیش انتشارش دهیم و البته توضیحاتی می دهیم و میگوییم ببینید چگونه یک حرف باطل را اینچنین زیبا می زنند .یاد بگیرید.
چون فرصت بازدید از همه ی وبلاگها را نداریم خود شما هم می توانید پست های تاپ وبلاگتان- یا هر وبلاگی که سراغ دارید- را به ما معرفی کنید.شرط درج نام وبلاگ در لینک ها هم درج حداقل 3 مطلب از ان وبلاگ خواهد بود بجز وبلاگهایی که عمریست آنها را می شناسیم.پست های قدیمی و تاریخ گذشته را نیز اگر خیلی خوب باشند انتشار می دهیم.حداقل کارکرد آموزشی خواهند داشت.ممکن است بعضی اوقات هم در رودربایستی هایی گیر کنیم و مطالبی از بعضی دوستان انتشار دهیم که حداقل های استاندارد را نداشته باشد که آن را با دیده اغماض بنگرید و بدانید اینجا ایران است ، ناگزیریم از بعضی پارتی بازیها.
به امید روزی که این وبلاگ بشود منبعی مهم برای تحقیق درباره وبلاگ نویسی ایرانی.
اگر هم می خواهید پست های تاپ وبلاگتان را بصورت خصوصی به ما معرفی کنید از قسمت تماس با من وبلاگ استفاده کنید.

بـهار 15 اردیبهشت 1393 ساعت 12:09 http://kovli.blogfa.com

عمر بگذشت و آرزوهامان همه حسرت شد و رفـت ؛ بـر بـاد . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد